La Rioja

18 mei 2012 - Azofra, Spanje

Hola!

Mijn camino vordert gestaag. Het lopen gaat prima!! Ik vind het heerlijk om zomaar te lopen en mijn gedachten te laten dwalen. Ik kom door prachtige gebieden, nu La Rioja, en het landschap verandert langzaamaan. De laatste 2 dagen geen bergen meer te beklimmen maar ga door een glooiend landschap. De route is bijzonder goed aangegeven, je zou best zonder gids kunnen lopen: overal zie je het symbool van de route, een schelp, verder staan er op muren, bomen, palen, echt overal, gele pijlen die de weg aangeven. Je doet dus eigenlijk een soort speurtocht. Het weer is steeds uitstekend. Met hitte ´s middags stop ik. Bijna iedereen loopt alleen, maar ´s avonds kom je meestal weer dezelfde mensen tegen met wie je dan gezellig ergens gaat eten en drinken. Iedereen ligt vroeg in zijn bed en het licht in de herbergen gaat om 22.00 uur uit.
Een paar dagen geleden trof ik een herberg met 4 rijen stapelbedden met 3 (!!!) bedden boven elkaar in een kleine ruimte en ik lag precies middenin. Midden in de nacht om 4 uur, ging mijn buurvrouw van 3 hoog naarde wc. je begrijpt dat ik toen klaarwakker was. Toch, ondanks mijn korte nachten, gaat het lopen prima. k heb ook veel profijt van mijn wandelstokken.
Momenteel zit ik in een prachtige herberg in Azofra, dus ik heb nog 555 km te gaan. In deze herberg slaap je met 2 personen in een chambrette, wat een luxe!!

Un abrazo fuerte de