Carrion de los Condes

24 mei 2012 - Carrión de los Condes, Spanje

Hola!
Daar ben ik weer even om aan te geven dat ik momenteel in CArrion de los condes zit. Dat ligt midden op de meseta. Dit is de 3e dag op de meseta en ik vind het landschap heel mooi; anders dan ik had verwacht. Ik vertrok om 7 uur (had weer niet geslapen door het geloei ś nachts) en was om 3 uur in Carrion. Daar vond ik een prachtige herberg van nonnetjes die me hartelijk welkom heetten. Eindelijk normale bedden en geen stapelbedden waar je haar in het spiraal vast komt te zitten van het bovenbed! De middag was zwaar: 35 graden op die vlakte! Ik heb een stuk gelopen met Jo en Toos uit Limburg, waarmee ik bevriend ben geraakt. Van de Hollandse groep 1e week is niet veel meer over. Ene Anke en Tineke ben ik kwijtgeraakt door de bustocht naar Burgos en anderen zijn alweer naar huis.
Op de camino kom je allerlei nationaliteiten tegen; er zijn momenteel niet veel Nederlanders op pad, maar voornamelijk Fransen en Duitsers. Als in de buurt van Italianen of Fransen loopt, lijkt het of je in een grote groep mussen bent terechtgekomen. Vooral ś morgens vermijd ik ze zoveel mogelijk.
Morgen ben ik op de helft van mijn tocht, dus dat gaat best snel. Nu nog 400 km, een eitje!

Liefs,
Anne