Viana

16 mei 2012 - Viana, Spanje

Ik ben vandaag aangekomen in Viana dichtbij Logrono. Ik had graag verder willen lopen maar om 1 uur was het al zo heet dat ik besloot maar te blijven . Viana is overigens een erg sfeervol plaastsje. Vanmorgen ben ik vertrokken uit Los Arcos. Daar heb ik overnacht in een kleinere herberg en lag met 16 mensen op een zaaltje. Naast mij lag een soort Jezusfiguur die het al gauw op een zwaar snurken zette. Toen kon ik het wel schudden. De nacht ervoor lag er een Nederlander boven me (stapelbedden overal) die zo handig was een zakje Franse kaas bij mijn kussen te hangen. Ik heb met lopen nergens last van, geniet volop, maar slapen wil niet lukken. Om half 5 gaan de eerste lopers al op pad dus die maken geluid. Maar ja, dat hoort ook bij de camino. Onderweg kom ik mooie slapende dorpjes tegen, Romaanse kerkjes, korenvelden, klaprozen, wijngaarden, prachtig. ´s Middags ben je bezig met je wasje, je rugzak reorganiseren en eten kopen voor de volgende dag. Het leven ziet er dus vrij simpel uit.

Morgen ga ik naar Navarrete.